Eén van de dingen waar Google naar kijkt bij de ranking is je meta-title of SEO-titel. Dat betekent dat je de meta-title zo optimaal mogelijk voor Google moet schrijven. Maar, wat is zo’n meta-title? En hoe schrijf je die? Dit kan zoals onderstaand voorbeeld, je naam als SEO titel, maar dit zegt weinig over je producten of services.seo titel meta-title Dus daarom is onderstaande dan beter:voorbeeld seo titel meta-title Je SEO-titel is de blauwe tekst in de Google resultaten. Dit stukje tekst zegt eigenlijk iets over je site. Dan kan alleen de naam van je site zijn, maar bijvoorbeeld ook waar je site over gaat. In één oogopslag moet duidelijk zijn over welke pagina het gaat.

Hoe schrijf je een meta-title?

Zoals eerder gezegd, je meta-title is het stuk tekst wat mensen in Google zien. De naam van je site of waar het over gaat. Het is belangrijk om voor iedere pagina een unieke SEO-titel te maken. Anders concurreer je met jezelf en weet Google niet welke pagina hij moet kiezen, waardoor je geen goede ranking krijgt.

Een unieke SEO titel zorgt er voor dat het onderwerp van je pagina duidelijk is én voorkomt dat Google er een voor je samenstelt. Zorg er voor dat je meta-titel niet te lang is. Je wil niet dat kop halverwege wordt afgekapt in de Google resultaten. Meestal mag je meta-title tussen de 55 en de 60 tekens lang zijn. Het is ook niet nodig of slim om te veel informatie over je site in je titel te zetten. Er moet vooral duidelijk worden op welke pagina je bezoekers terecht komen. In de WordPress plug-in Yoast is het heel makkelijk om je meta-titel en je meta-omschrijving aan te passen. meta-titel seo titel voorbeeld Het is slim om je keyword in je SEO-titel terug te laten komen. Maar doe dit alleen als het op een natuurlijke manier kan. Ga niet je keyword in de titel plaatsen als dit niks toevoegt. Als je de zoekwoorden niet kwijt kan in je titel, is er altijd nog de meta-omschrijving waarin je dat wel kan doen.

 

Waarom gebruikt Google mijn meta-titel niet?

Het kan zo zijn dat Google niet de door jou ingestelde meta-titel gebruikt, maar er zelf een voor je maakt. Dat komt dan omdat Google je titel niet relevant vindt of omdat ie niet uniek is. Dat wil zeggen dat er al een pagina bestaat met dezelfde meta-titel. Dat is dus, zoals eerder al gezegd, concurreren met jezelf. De lengte van je SEO-titel heeft hier ook invloed op. Houdt deze dus tussen de aanbevolen 55 en 60 tekens. Google gebruikt soms een andere seo titel, omdat er dan andere keywords zijn gebruikt bij de zoekopdracht. Als je Googlet op Bureau Bold is dat ook de meta-titel die je te zien krijgt zoals in het voorbeeld hierboven,. Die meta-titel heeft Google zelf gemaakt omdat er is gezocht op dat zoekwoord. . Als je echter zoekt op SEO cursus Amsterdam, krijg je ook de homepage als resultaat met de zelf ingestelde meta-titel zoals je hieronder kan zien. seo titel meta-title voorbeeld Je meta-title is heel belangrijk voor je vindbaarheid. Maar zoals bij veel SEO-tools is het verstandig om je tekst zo natuurlijk mogelijk te houden. Google houdt van keywords en een goede meta-title, maar nog meer houdt Google van een leesbaarheid.  

zelf seo doen? Waar begin je.

krijg dé tips & tricks!

Kom naar de SEO cursus op maandagavond 17 september!cursus-seo-amsterdam-avond-zoekmachine-optimalisatie3

Pin It on Pinterest

Share This