Tips

Hier vind je diverse WordPress-, SEO- & ondernermers-tips die zijn verwerkt in korte handleidingen, stappen of andere vormen om je op weg te helpen met je (online) business.

Follow

Readability / Leesbaarheid and SEO

Readability oftewel leesbaarheid is misschien wel het belangrijkste SEO element wat er is. Het niet een SEO element die je makkelijk kunt afvinken, maar het is wel een erg belangrijke factor voor je ranking in Google. Maar, hoe weet je nou of je tekst lekker leesbaar...

Google Analytics: Gebruiker toevoegen

Log in in Google Analytics door te gaan naar https://google.com/analytics Daar log je in met je google/gmail gegevens. Vervolgens klik je door naar de statistieken en linksonder op Beheerder (zie hieronder) Vervolgens klik je op Gebruikersbeheer (zie...

Heading / kopjes van belang voor SEO

Waarom headings goed zijn voor je SEO Een boek heeft een titel en ieder hoofdstuk daarin heeft weer zijn eigen titel. Dat maakt het duidelijk en overzichtelijk. Dus waarom zou je op je pagina ook geen subtitels plaatsen om structuur en duidelijkheid aan te brengen?...

Meta-title of SEO-titel

Eén van de dingen waar Google naar kijkt bij de ranking is je meta-title of SEO-titel. Dat betekent dat je de meta-title zo optimaal mogelijk voor Google moet schrijven. Maar, wat is zo'n meta-title? En hoe schrijf je die? Dit kan zoals onderstaand voorbeeld, je naam...

Bold & Italic

  Heb je wel eens op sites gekeken waar boekrecensies op staan? Dan is het je vast wel eens opgevallen dat de titel en auteur vaak vetgedrukt of scheefgedrukt staan. In bold of italic dus. Het gebruik van deze twee, geeft je woorden meer waarde en kan je vindbaarheid...

SEO & content

SEO & Content Het is heel erg belangrijk voor je ranking in Google om je content gericht op SEO te schrijven. Met content wordt hier bedoeld de normale tekst in je pagina's en berichten. Maar misschien nog wel belangrijker is de leesbaarheid van je...

Keyword density

Keyword Density Heb je je hele pagina volgestopt met alle woorden waar je graag op gevonden wilt worden? Minstens elke zin bevat wel een woord waar jij vindbaar op zou willen zijn? Dan word je juist niet snel gevonden. Google houdt er namelijk van als teksten op een...

Meta description / omschrijving

De Google-eisen voor je meta description zijn vernieuwd. Je hebt niet langer maximaal 160 tekens, maar 320 karakters om bezoekers naar je pagina te krijgen. Maar, wat is nou eigenlijk een meta description? Hoe schrijf je er een? En hoe zit het met keywords...

Wat zijn keywords / zoekwoorden?

Wat zijn keywords? De termen keywords en zoekwoorden worden vaak genoemd in combinatie met seo. Maar, wat zijn keywords nou eigenlijk? En is ieder zoekwoord een goed zoekwoord? In dit artikel leggen we uit wat zoekwoorden nou eigenlijk zijn en wanneer deze...

Backlinks & SEO

SEO & (back)Links Met links bedoel ik linkjes in de content, de gewone geschreven tekst van je website. Je kunt met linkjes veel doen in je website om je eigen SEO en die van anderen te verbeteren. Linkjes kunnen verwijzen naar een pagina in je eigen website (intern...

SEO & afbeeldingen

SEO & afbeeldingen Het gebruik van afbeeldingen in je website maakt je website aantrekkelijker. En hoe aantrekkelijker je website is, hoe beter Google jouw website kan waarderen. Daarom zal Google een pagina met afbeeldingen beter waarderen dan zonder...

SEO & je menu-balk

SEO & je Menu-balk De menu-balk van je website is een belangrijk onderdeel van je website. Als het niet al het meest belangrijke is voor de navigatie. Zo kan de bezoeker namelijk direct naar zijn of haar favoriete pagina navigeren. Advies Menu-balk indeling voor de...

Pagina 1 van 812345...Minst recente »

Pin It on Pinterest